Brązowy medal Mistrzostw Świata zdobyty !!!

5 maja miałem przyjemność uczestniczyć w 2. IAAF Drużynowych Mistrzostwach Świata w chodzie sportowym w Taicang /Chiny/. Impreza ta była priorytetem pierwszej części 2018 r., dlatego też przygotowałem się do niej solidnie, aby walczyć o wysokie indywidualne miejsce oraz medal MŚ w drużynie. Wszystko poszło niemal po myśli, ponieważ indywidualnie ponownie potwierdziłem, że należę do „czołówki” światowej (7. miejsce indywidualnie, analogicznie jak miało to miejsce  w 2017 w Londynie). Z kolei wspólnie z zawodnikami Rafałem Sikorą i Adrianem Błockim wywalczyliśmy brązowy medal MŚ. Jest to historyczny sukces polskich chodziarzy w imprezie tej rangi. Tym bardzo cieszy to podium, ponieważ wystartowaliśmy w minimalnym, trzyosobowym składzie, więc wszyscy byliśmy niepewni co się wydarzy na dystansie 50 km. Pomimo braku komfortu na starcie wszyscy spisali się „na medal”, za co się należą gratulacje dla składu. Mogło być spokojniej, ale finał finałów Chiny okazały się tym razem dla mnie szczęśliwe. Mam medal MŚ, jestem siódmym zawodnikiem na świecie i wszystko wskazuje na to, że wg nowych reguł kwalifikacji na MŚ 2019 powinienem mieć taką „wejściówkę” 🙂

W drugiej części sezonu oczekuje mnie start w ME w Berlinie ponownie na dystansie 50 km. Impreza co prawda niższej rangi, ale również niezwykle ważna i cenna dla PZLA i MSiT. Aktualnie przygotowuję się już do wyjazdu na tę imprezę (5 sierpnia), gdzie 7 sierpnia o 8:30 rano stanę po raz drugi w tym roku na trasie 50 km, aby walczyć tym razem o medal starego kontynentu.

Dziękuję wszystkim za wsparcie i zapraszam przed telewizory 7 sierpnia lub wpadajcie do Berlina 🙂 Wyrazy podziękowań w kierunku moich sponsorów, tj. Miasta Mielca, Urzędu Marszałkowskiego Podkarpacia, Ministerstwa Sportu i Turystyki => wsparcie finansowe oraz firmom Brubeck i JuicePlus za fantastyczną odzież do treningu oraz suplementy diety.

Dodaj komentarz